lördag 6 juni 2009

Sommarekobyte

Nu lackar det mot omgång 2 av Ekobytet. Jag tycker att det har varit fantastiskt roligt, och hoppas att många vill vara med i nästa omgång! Ni som tidigare varit med, och vill vara med i omgång 2 behöver inte göra någonting. Vill ni hoppa över/ av behöver maila mig, och är du ny och vill vara med så behöver du också maila, storalillaj at gmail punkt com. Alla mail behöver vara mig tillhanda före 11 juni!

Upplägget tänkte jag mig så här: något färdigpysslat, ett tyg, ett mönster och något ekologiskt, precis som förra gången. Ingen inflation i det färdigpysslade, en färdig sak kan väl räcka? Som slutdatum tänkte jag mig den tionde augusti. Fritt fram att skicka dessförinnan, men med tanke på vissa väldigt sena försändelser vill jag verkligen trycka på att det utsatta datumet är ett slutdatum!

Ni medlemmar sen tidigare behöver bara publicera om era svar på frågorna, enligt önskemål ska jag också trycka på att gärna ta med både storlekar, fotmått och huvudmått. Nya medlemmar svarar på frågorna på sin blogg.

Den tolfte juni lägger jag ut lista på medverkande i denna omgång, och skickar ut adresslista och byteskompis. Vill du inte medverka behöver jag alltså veta före elfte juni!

13 kommentarer:

  1. Kul, kul ser jag fram emot :)

    SvaraRadera
  2. Oavsett hur kul det var att göra grejer till någon annan, och hur nöjd jag var med paketet jag fick, så får jag nog inse att det inte riktigt hinns med denna gång. Tyvärr!

    SvaraRadera
  3. Jätteroligt!! Jag vill absolut vara med och tycker det är precis lagom med ett pysslat alster.

    SvaraRadera
  4. Jag måste nog tyvärr avstå denna gång p.g.a. tidsbrist. Men nästa gång!

    //Lina

    SvaraRadera
  5. Jag tänker vara med, du skrev upp mig häromdagen va;)? Jag ska mejla dig min nya adress bara, har ju bara 2 veckor kvar på den här skruttadressen.

    SvaraRadera
  6. ok, jag har litet sjuka barn just nu och har ännu inte hittat någon som kan dela ut hemliga vänner, men imorgon kommer min lillebror och lottar, så ha litet tålamod med mig bara! ;-)

    SvaraRadera
  7. ojojoj...

    jag har helt missat detta.
    Jag hinner tyvärr inte dnna omgång, men säkert om det blir ett till byte till hösten. Stryk mig från listan med andra ord.

    Ha en skön sommar alla ekovänner!!

    SvaraRadera
  8. jag känner också av tidsbristen och avstår därför min plats för nån annan.
    Tack för en lyckad första omgång:-)

    SvaraRadera
  9. Nämen... Missar jag med en dag?! Jag får hålla tummarna för ännu en omgång – och lägga in den här sidan i bloglovin så att jag ser när något händer. Hade mycket gärna varit med annars.

    SvaraRadera
  10. Alltså, jag såg inte detta förrän nu, och nu hittade jag det av en slump. Eftersom jag tyckte att det var svårt att hitta något vettigt lokalproducerat ekologiskt, så vill jag inte vara med denna gång! Jag har inte uppfattat att man anmält sig till fortlöpande byten, så jag tycker inte riktigt att man kan förutsätta att folk måste avanmäla sig för att "slippa" vara med. Hoppas att du ännu inte hunnit skicka ut byteskompisar, så att detta går att lösa!

    SvaraRadera
  11. Heimlaga: jag skickar ut ett mail till alla och ber de som inte vill vara med i nästa omgång maila mig omgående. Jag tar också bort ordvändningen "lokalproducerat" om det har lett till missförstånd. Självklart "slipper" du vara med fler gånger!

    Jag förlänger också anmälningstiden för de som vill vara med i sommarbytet!

    SvaraRadera
  12. hej är det stäng? eller man kan forfarande vara med, jag vill gärna, kan man det? mejla mig om det är möjligt????? argcub@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Heisann:) Dette var jo kult. Har akkurat begynt å blogge, og kom over denne siden her. Kommer det til å bli flere omganger med bytte? Er det mulig for nordmenn å være med? Kjempefint påfunn:)

    SvaraRadera